50PLUS tekening Harry Breugom

15 maart 2017 is een belangrijke dag voor ons allemaal. Dan kiezen we in Nederland een nieuwe Tweede Kamer. U kiest zelf welke politieke partij het beste bij u past. De partij die volgens u de beste ideeën en plannen heeft voor Nederland.       

Henk Krol in Statenpassage lachend 04 Foto Geert van Tol artikelMag ik mij voorstellen? Ik ben Henk Krol. Ik zit in de Tweede Kamer voor de politieke partij 50PLUS.

Als Tweede Kamer maken we nieuwe wetten en controleren we de regering. Dat doen we namens u. Hoe meer mensen op onze partij stemmen, hoe meer zetels 50PLUS in de Tweede Kamer krijgt. En misschien kunnen we dan ook mee gaan regeren.

Op deze pagina leg ik uit wat mijn partij 50PLUS belangrijk vindt. En wat wij in Den Haag willen veranderen voor ouderen, maar ook voor jongeren.

Bent u het met veel plannen en ideeën van 50PLUS eens? Stem dan 15 maart op 50PLUS!


Wat wil 50PLUS met uw AOW?

Dat u weer met 65 jaar AOW krijgt en niet pas met 67 jaar.

Dat u dan geen AOW-premie meer hoeft te betalen.

Dat uw AOW meestijgt als alle prijzen stijgen.


55plus geldhand kleinDSC 8325Wat wil 50PLUS met uw pensioen?

Het Nederlandse pensioensysteem is heel goed en dat willen we zo houden!

U heeft zelf voor uw pensioen gespaard en dat mag niemand van u afpakken.

Ook de Europese Unie mag niet aan de pensioenen in Nederland morrelen.


Wat wil 50PLUS met uw werk?

Als oudere werknemer mag u niet zomaar aan de kant worden geschoven.

Het moet aantrekkelijker zijn voor werkgevers om ouderen in dienst te hebben en of te nemen.

Ouderen moeten serieus worden behandeld bij sollicitaties.

Ook volwassenen moeten kunnen leren. Er moet goed onderwijs zijn voor hen.


Ondernemers MKB liggend Harry BreugomWat wil 50PLUS met uw koopkracht?

Koopkracht is wat er elke maand in uw portemonnee zit en wat u met dat geld kunt kopen. Dat mag niet steeds minder worden!

De regering moet stoppen met telkens nieuwe, extra belastingen die uw koopkracht verminderen!

Er moeten meer betaalbare huurwoningen komen.

Ouderen moeten overdag korting krijgen in het openbaar vervoer.


Wat wil 50PLUS met de belastingen?

Er moeten minder en eerlijker belastingen komen.

De BTW op gezonde producten moet omlaag! Dan eten en drinken we gezonder!


55plus apotheek 960 Harry Breugom 7985Wat wil 50PLUS met uw zorg?

50PLUS wil dat de overheid stopt met alle bezuinigingen op de zorg.

In alle gemeenten moet dezelfde goede basiszorg zijn.

Zorgverzekeraars moeten stoppen met hun peperdure reclames, dure gebouwen en hoge salarissen.

Uw eigen risico voor zorg moet omlaag, liefst naar 0 euro. We willen geen boete op ziek-zijn.


Wat wil 50PLUS met immigratie?

Eerlijk maar ook streng zijn bij het toelaten van vluchtelingen.

Onze grenzen moeten beter bewaakt worden.

Asielzoekers die hier niet mogen blijven, moeten terug naar hun eigen land.  

 
Veiligheid Buit eruit Liggend Harry BreugomWat wil 50PLUS met uw veiligheid?

Nederland moet veiliger worden.

Er moeten meer politiebureaus en wijkagenten komen.

Misdaad moeten we hard aanpakken.

Criminelen moeten elke cent misdaadgeld terugbetalen!

 

Wat wil 50PLUS met Europa?

De Europese Unie mag niet verder uitbreiden met nieuwe landen, zoals Turkije.

Wij willen dat Nederland in de Europese Unie blijft, maar wel met een sterke en waardevolle euro.

De kosten van Europa en de Europese Unie moeten omlaag.


Wat 50PLUS verder belangrijk vindt:

Iedereen telt mee in Nederland, jong én oud!

In Nederland moet je je veilig voelen.

In Nederland kun je na vele jaren hard werken genieten van een welverdiende oude dag.

Nederland moet een land zijn waar de politiek echt naar je luistert!

Cover heldere taal

 


Wilt u ons verkiezingsprogramma in heldere taal nog eens rustig nalezen, klik dan hier!     

U kunt dit programma ook printen en meenemen of bewaren.


Wilt u op de hoogte blijven?

Close

Like ons dan op Facebook!